amandalindstroms.blogg.se

Michigan State +

Kategori: Allmänt

tänkte ge en liten kort summary om min värdfamilj mm.

jag kommer bo Negaunee, en stad på 5000(!!!) invånare typ hööögst upp i USA i den övre delen av michigan som kallas Upper Peninsula. Den delen är avskild från resten av Michigan genom en stor sjö, vilket innebär att jag har närmare att åka till Wisconsin och Illinois, närmare till Chicago(Illinois) än Detroit(Michigan). Jag bor ca 15min ifrån en stad som heter Marquette, vilken är på ca 25000 invånare, men sedan är det närmare till Canada än till en större stad(haha)! Det kommer vara väldigt kallt större delen av året men jag är jätte nöjd då jag kommer kunna åka skidor samt spela golf när snön försvinner! Den delen där jag bor är väldigt sportsinriktad överlag, vilket ska bli skitnaaajs! 
Alltså, jag drar från Sverige med tanken att göra ngt helt annat, så hamnar jag ironiskt nog i den skandinaviska delen i USA! Men det ska bli jätte kul, då de ändå självklart inte kan ngn svenska eler ngt om sverige där ändå(hallå, dem är amerikanare, inskränkta människor :D)
Landskapet är väldigt vackert runt om min stad, med både berg, skog och sjöar. Tydligen ett populärt område för hike, vilket min familj gör massa!? Jag själv har aldrig sysslat med sånt, så ska bli kul att prova på något nytt, verkar jätte mysigt att hänga hela familjen vid brasa och gå och kolla på vattenfall och sånt! 
 
Lite om min familj då. Ali och Jeff heter min mamma och pappa, vilka är i 30årsåldern. Jag kommer även få två små systrar! Jättekul och mysigt då jag bara har två småbröder nu! Dem är iaf 5 och 3 år och heter Sadie och Lucy! Oootroligt söta!! Familjen är jätte aktiv och hittar på grejer hela tiden. Allt från träffa kompisar, weekends away, sports events mm. Dom säger att deras liv är väldigt hektiskt, vilket känns bra då det är precis vad jag är van vid här hemma! Vi har facetimeat några gånger och skickar bilder dagligen :) såå mysigt

 


xoxo
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: