amandalindstroms.blogg.se

Valentines, winter carnival, wisconsin +

Kategori: Allmänt

I år ville Valentine att alla som bodde i the Upper Peninsula av Michigan att vi skulle spendera dagen till ära inne. Helst insnöade, med en omöjlighet att gå ut ens med hunden. Därför pratade han med sin kompis snöstorm som givet kom på besök. Vad gjorde det. Inte mycket. Jag och min date spenderade eftermiddag/kvällen tsm hemma hos honom med bra film, bra häng och bra chinese take out. Fick en ros av choklad och swedish fish (godiset). Plus att jag förövrigt fått en bra mängd med godis från farmor, farfar, mormor, morfar och min familj. Tydligen så ger man presenter till barnen på valentine's day här borta och inte bara till den man har kär. Så kan vi sammanfatta det hela med att det blev en heeel del godisätande. Ingenting slår Reese's, chocolate covered peanutbutter cups. Funderar på att börja importera det till sverige. Kan nog tjäna bra stålar på det mannen.
 
Veckan. Jag har tränat som vanligt men även åkt lite skidor med Sadie. Vi hade alltså ledigt från skolan 5 dagar(torsd förra veckan till må), så jag gick ej till skolan på måndagen. Tisdagen tog jag ledigt för att va i backen och stötta Hanna och killarna när de hade UP finals för high school skiing. Blev en fett lyckad dag med solsken och gött häng! Veckan var rolig med olika dress up days. Jag och hanna gick på basketmatch i marquette, sedan kom paul på besök från detroit så gick ut och åt med honom samt att han hängde med på en annan basketmatch(negaunee vs marquette - rivals!!! och negaunee vann!). Det var väldigt sorligt också denna vecka då en kille från mqt high school dog från en snowboard olycka. Jättesorgligt. Så till hans minne, samlades massa människor och släppte upp ballonger på hans favvoställe - marquette mountain. 
Jag lyckades även göra sönder min tand. En bit av plasten gick av när jag åt... en BURRITO!!! hur lyckas man ens, var riset och guacamolen lite för hårt eller.
Tordagen blev inställd pga kyla! Det har varit så kallt det senaste. Mellan minus 20 och 40 med vinden. Tror att skolan kommer bli inställd imorgon med! Haha
Fredagen var ingen vanlig dag i skolan utan WINTER CARNIVAL. Massa roliga games mellan årskurserna, en video(som elever gjort), volleyboll turnering, vissa klassrum var omgjorda till ex the rave room - hög musik, flashiga lampor etc (haha), film spelades i aulan, gick att köpa snacks vid ett stånd etc. Sedan var det en talangjakt! Jag och Dana var med i den och sjung I'm not the only one - Sam Smith. Jättekul! 
 
Direkt efter skolan drog jag till La Crosse i Wisconsin, ca 8h resa, för skidrace. Stor risk att detta blev mitt sista race. I vilket fall, hade jättekul då jag träffade, bland andra, Zoe från detroit där! Tävlingen var rolig och på lördagen gick för övrigt grymt! Sen fanns mååånga snygga skidkillar från college på tävlingen med :) 
 
---- because creating new memories is more fun than looking back at old ones ----
 
 //Kungen av världslånga inlägg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: