amandalindstroms.blogg.se

Manistique and bonfire

Kategori: Allmänt

Okej, i fredags var jag på min första fotbollsmatch!! Det var jättekul(speciellt eftersom vi vann stort)! Älskar sporten, så rolig att kolla på, det händer ngt hela tiden! Jag och ett gäng tjejer drog en roadtripp till matchen, vilken låg i Manestique, vilket var ca 2h bort! Jag har även inhandlat mina skolgrejer så jag är redo för skolan nu! Mer denna helgen har jag chillat med kompisar, bakat med mina småsystrar, varit på ett camp(sommarstugeliknande är vad man här kallar camp) vid Dead River och haft bonfire. Även ätit vad som är en känd maträtt från här kallad Pasties! (de som ser ut som en tjock paj ihopvikt) Den är fylld med massa gott och blandat, typ kött, potatis samt annat kladd haha. Grandma Karen bjöd på detta och även världens godaste hallonpaj.
Jag har även under helgen gett mig ut på ännu ett äventyr i skogen by myself. Skulle ut på en skogsspringarrunda, tappade bort mig igen, virrade bokstavligen runt i skogen(inte på en stig). När jag kom ut ur skogen befann jag mig i Ishpeming vilket är staden bredvid. Hade jag inte räknat med. Skulle springa rundan på ca 45, var ute i 1h och 25 min :)) 
Nästa stora sak skulle jag säga är att jag äntligen hittat ett gott kaffe! Allt kaffe smakar jättelite kaffe här, eller ngn annan konstig smak vilket definitivt inte är kaffe iallafall. Så jag är ännu lite lyckligare nu :) 
Idag är det Labor Day, nån holiday, samt Bosses(min hund) födelsedag och det firar vi med kakor hahahha wie
Ha de gott, take care, xoxo
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: