amandalindstroms.blogg.se

One week of high school

Kategori: Allmänt

En skolvecka har gått, bara sådär. Gick jättefort! Veckan var bra, mycket nytt så mycket att ta in. Det bästa med highschool är att man automatiskt träffar så mycket nya människor i o m att alla har olika scheman beroende på vad man valt för ämnen, det finns inga klasser. På så vis träffar man en hel blandning av människor!

Ska försöka sammanfatta allt so far:

Tog skolbussen de två första dagarna. Det var lite kul att ha gjort det, bara för känslan att ha tagit den där gula klassiska skolbussen. Som tur var frågade chad mig om jag ville ha skjuts till skolan. Kände mig nöjd med två dagar då det endast var jag och 11åringarna som tog bussen... man går på bussen och det är stelaste stämningen i fram med alla osäkra småtjejer och killar medans de coola i bak sitter och spelar musik från sina mobiler ascoolt :)

har inte vågat äta skolmaten vilken består av uppvärmd färdiglagad snabbmat, har därför med mig matlåda varje dag. jätte mysigt faktiskt. något roligt jag märkt är att folk verkligen har sin lunch i de bruna små påsarna. tjejer som är i min ålder har små matlådeväskor i färgglada färger med små mönster på ??! så gulligt

de e verkligen som man tänker sig vad det gäller sitt skåp. folk pynatr utanpå med sitt namn, vad man spelar för sport och lite figurer o glitter typ
inuti har folk speglar och bilder uppsatta hahah
 
sen är det strikt klädkod på min skola. man får inte heller har ngn utstickande hårfärg så som rosa. då måste man färga håret inom snarast framtid. vad det gäller om man klär sig olämpligt så måste man åka hem. får man flera tillsägelser om olika regler man brutit måste man gå på lördagsskolan, detta är utöver kvarsittningen.
 
när fotbollslaget har match har de på sig sina tröjor i skolan, cherleaderna(som e totaltmobbade för att de e så pinsamt dåliga) har även på sig sina kläder. flickvännerna till fotbollsspelarna har på sig sin killes andra fotbollströja under dagen också. så sött! 

mobiler är förbjudet under skoltid förutom på lunchen(tillåtet först iår, innan inte ens då). den blir konfiskerad om personal ser den

tider... du har bara fyra minuter på dig mellan varje lektion. och våga inte va sen!! bra träning för mig... vill ej ha tillsägelse jööö

du kan inte bara gå ut ur lektion för ett ärende eller toabesök. du får skriva upp dig på lista, godkänd av lärare. då skriver man exakt minut man gick ut och sen kom in igen. får ej va iväg mer än 6-7min, då kmr de leta efter dig (fattade ej om det var ett skämt elr ej, hon såg gravallvarlig ut)

under lektion går lärare eller annan personal runt i korridoren för att se till att alla elever befinner sig där dom ska!?! ingen kommer undan här inte om man tänkt "gå på toa" men går för att kolla ngt på mobilen i skåpet

de flesta lärarna här är dock väldigt snälla och omtänksamma. helt annan känsla här mellan oss elever och lärare än den känsla som tyvärr finns endel på västerhöjd

i maten har folk verkligen sina bord där man sitter varje dag. de e verkligen big deal om man byter bord vilket jag gjorde igår så vi får la se vad som händer på måndag... :-)
 
första skoldagen för alla systrarna
älskar lucy och hennes entusiasm för allt och inget
 
här har vi gått in för de heeela
 
"afterschool-fika" med nybakade brownies
 
spelade match två dagar denna vecka, vann båda gågnerna med min partner Hope. tjejerna va o kolla på ena
här langar jag ett jättefint hopp när jag genom en oerhört atletisk rörelse för en boll över ett nät som sedan landar i en ruta
 
xoxo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: